|
original article |
Journal |
Date |
Title |
Authors All Authors |
1 |
[GO] |
Zeitschrift für Evaluation |
2023―Nov―27 |
Was the UK Government’s Policymaking ‘Evidence-Based’ During the Pandemic? Reflections on Science and Politics |
Martyn Hammersley |
2 |
[GO] |
Tertium Comparationis |
2022―Aug―19 |
‘We have our lessons in Teams’ - Strategies chosen in Swedish schools during the COVID-19 pandemic and consequences for students in upper secondary education |
Susanne Kreitz-Sandberg, Noam Ringer, Ulf Fredriksson |
3 |
[GO] |
Tertium Comparationis |
2022―Aug―19 |
The German school system in the COVID-19 pandemic era |
Nadine Sonnenburg, Magdalena Berg, Sabine Hornberg |
4 |
[GO] |
Tertium Comparationis |
2022―Aug―19 |
Austrian schools in the COVID-19 pandemic era |
Herbert Altrichter, Christoph Helm |
5 |
[GO] |
Tertium Comparationis |
2022―Aug―19 |
A global perspective on schooling in the COVID-19 pandemic era |
Nadine Sonnenburg, Sabine Hornberg |
6 |
[GO] |
Tertium Comparationis |
2022―Aug―19 |
Navigating through the COVID-19 pandemic: Unfinished learning in primary and secondary education in Tunisia |
Donia Smaali Bouhlila, tavis d. jules, Imen Hentati, Richard Arnold |
7 |
[GO] |
Journal for Educational Research Online |
2022―Jun―23 |
Do students have the means to learn during the coronavirus pandemic? Student demands for distance learning in a suddenly digital landscape |
Marion Händel, Svenja Bendenlier, Michaela Gläser-Zikuda, Rudolf Kammerl, Bärbel Kopp, Albert Ziegler |
8 |
[GO] |
Rheinisch-westfälische Zeitschrift für Volkskunde |
2022―Feb―04 |
Immaterielles Kulturerbe in der Coronakrise. Gesellschaftliche Bräuche, Rituale und Feste und die Folgen von Covid-19 am Beispiel des Schützenwesens in Westfalen |
Jonas Leineweber |
9 |
[GO] |
Zeitschrift für Evaluation |
2021―Apr―15 |
Virtuelles Herbsttreffen 2020 des Arbeitskreises Forschungs-, Technologie- und Innovationspolitik (FTI) der DeGEval. Herausforderungen der COVID-19-Krise an die FTI-Politik und deren Evaluierung: Was können wir daraus lernen? |
Marianne Kulicke, Leo Urban Wangler |
10 |
[GO] |
ZEP – Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik |
2020―Dec―16 |
Pädagogik der Echtzeit? Skizze einer kritisch-reflexiven Bildung zur Autonomie mit und nach Covid-19 |
Norbert Frieters-Reermann |
11 |
[GO] |
ZEP – Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik |
2020―Dec―16 |
Herausforderungen und Chancen: Friedenspädagogik in Zeiten von Covid-19 |
Uli Jäger, Anne Kruck |
12 |
[GO] |
ZEP – Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik |
2020―Dec―16 |
Norbert Frieters-Reermann im Interview mit Maureen Porter: Ein Interview über die Auswirkungen von Covid-19 auf das Bildungssystem in den USA |
Norbert Frieters-Reermann, Maureen Porter |
13 |
[GO] |
ZEP – Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik |
2020―Dec―16 |
Während, nach und wegen der COVID-19 Krise: Die Welt neu denken |
Werner Wintersteiner |